Amsterdam | Gepubliceerd op: 28 juli 2010
15 Noord Amerikaanse IT en New Media bedrijven bezoeken NL: handelsmissie CreativeCradle 2010 20-25 september http://pr.co/p/00044d
Elk jaar september wordt in Amsterdam, PICNIC georganiseerd, een goede aanleiding voor 15 bedrijven uit Noord Amerika om naar Nederland te komen en te ontdekken hoe belangrijk Nederland is als creatieve hotspot van Europa. Gedurende diverse netwerkevenementen krijgen Nederlandse bedrijven de gelegenheid zichzelf, hun product/dienst onder de aandacht te brengen.
Meer info http://www.creativecradle.com

Van 20 tot 25 september zullen 15 Canadese en Amerikaanse bedrijven een week lang netwerkevenementen bezoeken, aan matchmaking programma’s deelnemen en naar PICNIC festival gaan. CreativeCradle 2010 wordt uitgevoerd door Handelsroute in opdracht van Agentschap NL EVD Internationaal en heeft tot doel Nederland duidelijk op de kaart te zetten als creatieve hotspot van Europa.

‘We krijgen 15 bedrijven op bezoek die creativiteit en technologie op unieke wijze combineren. De netwerkevenementen en het bezoek aan PICNIC festival moeten tot bijzondere samenwerkingsverbanden leiden’, aldus Sandra Brandenburg van Handelsroute, ‘We gaan er dan ook van uit dat door CreativeCradle 2010 een aantal Nederlandse geesteskinderen volgend jaar hun wieg in Noord Amerika hebben staan.’

Onder de bezoekende bedrijven zit bijvoorbeeld het Canadese Invoke Media, de ontwikkelaars van de populaire twitter client HootSuite. Maar het bedrijf houdt zich bezig met nog veel meer interactieve media concepten en is op zoek naar Nederlandse partners om deze uit te rollen.

Ook HandbookLive uit San Diego heeft zich gemeld. Dit videoplatform wordt in de VS als verademing beschouwd omdat het stoffige handleidingen vervangt door heldere instructiefilmpjes. Het bedrijf heeft de techniek in huis om de dienst meertalig aan te bieden en is op zoek naar nieuwe Europese content om aan het gratis platform toe te voegen.

Nederlandse bedrijven die werken op het snijvlak van creativiteit en technologie kunnen zich nog inschrijven voor de netwerkevenementen in Amsterdam en Rotterdam. De kosten bedragen 75 euro en dat lijkt in tijden van beperkte reisbudgetten een aantrekkelijk alternatief om met de Noord Amerikaanse markt in contact te komen.

We krijgen 15 bedrijven op bezoek die creativiteit en technologie op unieke wijze combineren. De netwerkevenementen en het bezoek aan PICNIC festival moeten tot bijzondere samenwerkingsverbanden leiden. We gaan er dan ook van uit dat door CreativeCradle 2010 een aantal Nederlandse geesteskinderen volgend jaar hun wieg in Noord Amerika hebben staan.

— Sandra Brandenburg, Handelsroute