Dubai | 10 - 13 December | Gepubliceerd op: 15 november 2012
Met @handelsroute naar #Dubai voor ondernemers in sociale media en mobiele apps http://bit.ly/SUPBQL http://pr.co/p/000qoz
Van 10 tot en met 13 december 2012 zal een groep Nederlandse ondernemers uit de sociale media en mobile apps industrie afreizen naar het 'Silicon Valley van de Arabische Wereld' om zich daar te presenteren op het Arabia 500 conferentie, een event dat jaarlijks de snelst groeiende ondernemingen uit de regio bijeenbrengt. Naast een unieke kans om zich te presenteren aan CEO's en decision makers uit de regio zal het programma worden aangevuld met bedrijfsbezoeken, netwerkevenementen en matchmaking.
Van 10 tot en met 13 december 2012 zal een groep Nederlandse ondernemers uit de sociale media en mobile apps industrie afreizen naar het 'Silicon Valley van de Arabische Wereld' om zich daar te presenteren op het Arabia 500 conferentie, een event dat jaarlijks de snelst groeiende ondernemingen uit de regio bijeenbrengt. Naast een unieke kans om zich te presenteren aan CEO's en decision makers uit de regio zal het programma bestaan uit bedrijfsbezoeken, netwerkevenementen en matchmaking met lokale ondernemers.

Mobile services zijn in een relatief korte tijd een belangrijke factor geworden in het Midden-Oosten en dat vertaald zich in onstuimige groei in zowel smart-phone als social media penetratie. Recent onderzoek van Google laat zien dat de Verenigde Arabische Emiraten, net als Saudi Arabie, een van de hoogste smart-phone penetraties ter wereld heeft. 6 op 10 mensen geeft aan in het bezit te zijn van een smart-phone, in vergelijking tot Nederland met een penetratie van 'slechts' 43%.

Gebruikers in het midden oosten staan ook meer open voor mobile advertising. Google's onderzoek toot aan dat 90% van de smart-phone gebruikers in de Verenigde Arabische Emiraten, Egypte en Saudi Arabie mobile advertsing bewust bekijkt tijden het internetten op hun smart-phone. Verder vond Google dat smart-phone gebruikers in het Midden Oosten meer dan gemiddeld online gingen met hun telefoon en meer apps geinstalleerd hadden. Deze enorme populariteitsgroei schept legio kansen voor Nederlandse ondernemers. Zeker kijkend naar de behoorlijke voorsprong op het gebied van kennis en vaardigheden die Nederlandse mobile an social media applicatie en conceptontwikkelaars wereldwijd hebben.

Het Allworld Network is inmiddels uitgroeid tot een wereldwijk toonaangevend netwerk waarbinnen de snelst groeiende ondernemingen gerangschikt worden. Het jaarlijkse Arabia500 event zet ondernemers uit de regio op de kaart en koppelt ze aan nieuwe investeerders, klanten, groei partners en talent. "Een uitgelezen kans om de Nederlandse lokale vooruitsprong  uit te bouwen tot international succes en contacten te leggen in de enorme markt van het Midden Oosten", aldus Sandra Brandenburg van handelsroute.nl.

De handelsreis naar Dubai wordt georganiseerd door handelsroute.nl, in opdracht van Agentschap NL EVD Internationaal. Bedrijven die interesse hebben om mee te gaan kunnen meer informatie vinden op http://bit.ly/SUPBQL . Er zijn nog een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.