Amsterdam, Nederland | Gepubliceerd op: 6 december 2011
PRESS RELEASE: Nederlandse #muziektechnologie in de spotlights op #MIDEM 2012 http://pr.co/p/000nv6
Nederlandse technologie bedrijven die de muziekindustrie faciliteren krijgen de kans zich te presenteren op de grootste muziek en muziektechnologie beurs in Europa: MIDEM in Cannes, van 28-31 januari 2012. De presentatiemogelijkheid is onderdeel van een handelsreis in opdracht van Agentschap NL EVD Internationaal, uitgevoerd door handelsroute.nl
Nederlandse technologie bedrijven die de muziekindustrie faciliteren krijgen de kans zich te presenteren op de grootste muziek en muziektechnologie beurs in Europa: MIDEM in Cannes, van 28-31 januari 2012. De presentatiemogelijkheid is onderdeel van een handelsreis in opdracht van Agentschap NL EVD Internationaal, uitgevoerd door handelsroute.nl

Muziek is allang niet meer het domein van de platenmaatschappijen en publishers, in toenemende mate veroveren sociale netwerken, software ontwikkelaars en mobiele applicatie diensten hun plekje in de muziekindustrie.  MIDEM staat al jaren bekend als een van de meest gerenommeerde muziekconferenties in Europa en weet hier goed op in te spelen. Meer dan voorgaande jaren zal MIDEM in 2012 in het teken staan van de synergie tussen muziek en technologie. Naast de traditionele partijen in de muziekindustrie zijn  dan ook een groot aantal technologiespelers als YouTube, SoundCloud, Facebook en Rovio (Angry Birds) aanwezig op de beurs en conferentie.

"Nederlandse technologiebedrijven zijn een heuse innovatiemotor geworden voor de dynamische muziekindustrie", zegt Sandra Brandenburg van handelsroute.nl. "Dankzij het digitale DNA dat veel producten en diensten in de muziektechnologie kenmerkt is een internationaliseringsslag vaak al in een vroeg stadium een interessante overweging voor Nederlandse bedrijven. Op MIDEM komen jaarlijks alle grote spelers uit de muziekindustrie bijeen wat een uitgelezen kans biedt om op internationaal niveau contacten te leggen en partnerships aan te gaan. De handelsreis voor technologie-ondernemers in de muziekindustrie ondersteunt Nederlandse bedrijven om hun internationale ambitie te realiseren."

Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar voor deelname aan de handelsreis naar MIDEM. Naast toegang tot de MIDEM beurs en conferenties zal er een Holland Match Point aanwezig zijn, een bemande stand waar je als deelnemend bedrijf je afspraken kan laten plaatsvinden. Ook netwerkevenementen en matchmaking ondersteuning zijn onderdeel van de handelsreis. Bedrijven die interesse hebben om mee te gaan kunnen meer informatie vinden op www.hubtocannes.com
"Nederlandse technologiebedrijven zijn een heuse innovatiemotor geworden voor de dynamische muziekindustrie. Dankzij het digitale DNA dat veel producten en diensten in de muziektechnologie kenmerkt is een internationaliseringsslag vaak al in een vroeg stadium een interessante overweging voor Nederlandse bedrijven. Op MIDEM komen jaarlijks alle grote spelers uit de muziekindustrie bijeen wat een uitgelezen kans biedt om op internationaal niveau contacten te leggen en partnerships aan te gaan. De handelsreis voor technologie-ondernemers in de muziekindustrie ondersteunt Nederlandse bedrijven om hun internationale ambitie te realiseren."

— Sandra Brandenburg