Amsterdam | datum | Gepubliceerd op: 20 september 2011
Ga mee naar New York: Begin November ondernemersreis naar Social Media World Forum
www.HubtoNewYork.com http://pr.co/p/000l8h
Van 31 oktober tot 4 november 2011 zal een groep Nederlandse ondernemers uit de sociale media industrie naar New York afreizen om zich daar te presenteren op het Social Media World Forum, een unieke beurs en conferentie die alle spelers binnen de sociale media wereld bijeenbrengt. Het beurs- en conferentieprogramma zal worden aangevuld met bedrijfsbezoeken, netwerkevenementen en matchmaking. Meer info: www.HubToNewYork.com

Sociale media behoort wereldwijd inmiddels tot de meest populaire internetactiviteiten. Volgens recent onderzoek van TNO spendeert de wereldburger gemiddeld 4,5 uur per week op platformen als Facebook, twitter en Google+ . Voor Nederlandse begrippen is dit echter nog niks; met 104 minuten per dag besteden we in totaal zo'n 12 uur per week met facebooken, tweeten en het spelen van games bijvoorbeeld.

Reclamebureaus en merken hebben sociale media ontdekt als de plaatsen waar consumenten en eindgebruikers met een zelfde “klantprofiel” zichzelf clusteren. Met eigen profielpagina's, ingebouwde applicaties en een heuse sociale media strategie zijn deze platformen onmisbaar geworden voor het succes van campagnes.

De enorme populariteitsgroei van sociale media zorgt ervoor dat er steeds meer bedrijven succesvol zijn in het ontwikkelen van platforms en/of diensten rondom sociale media. Inmiddels is het Social Media World Forum al enkele jaren bekend als de wereldwijde inkoopbeurs waar de ontwikkelaars van sociale media applicaties en concepten hun producten en diensten kunnen presenteren. En waar kan dat beter dan in de advertising hub van de wereld, New York City?

"Nederland is een van de koplopers wereldwijd als het gaat om breedband internet, dit zorgt er mede voor dat Nederlandse eindgebruikers al relatief lang en in grote mate actief zijn op sociale media platformen. Nederlandse applicatie en conceptontwikkelaars voor sociale media hebben hierdoor wereldwijd een behoorlijke voorsprong als het gaat om kennis en vaardigheden. Deze handelsmissie naar het Social Media World Forum in New York is een uitgelezen kans om deze lokale voorsprong uit te bouwen tot internationaal succes”, aldus Sandra Brandenburg van handelsroute.nl.

De handelsreis naar New York wordt georganiseerd door handelsroute.nl, in opdracht van Agentschap NL EVD Internationaal. Bedrijven die interesse hebben om mee te gaan kunnen meer informatie vinden op www.hubtoNewYork.com

“Nederland is een van de koplopers wereldwijd als het gaat om breedband internet, dit zorgt er mede voor dat Nederlandse eindgebruikers al relatief lang actief zijn op sociale media platformen. Nederlandse applicatie en conceptontwikkelaars voor sociale media hebben hierdoor wereldwijd een behoorlijke voorsprong als het gaat om kennis en vaardigeheden. Deze handelsmissie naar het Social Media World Forum in New York is een uitgelezen kans om deze lokale voorsprong uit te bouwen tot internationaal succes”

— Sandra Brandenburg