Amsterdam | Gepubliceerd op: 9 juni 2011
Ga je mee! 7-11 Augustus Handelsmissie computer graphic&interactive SIGGRAPH Vancouver www.HubToVancouver.com http://pr.co/p/000ibr
Van 7-11 augustus krijgt een groep Nederlandse ondernemers uit de “computer graphic & interactive design” industrie de kans om op handelsreis naar Vancouver te gaan. Ze kunnen zich gedurende de SIGGRAPH beurs presenteren en oriënteren op de Noord Amerikaanse markt. Het beursprogramma wordt aangevuld met bedrijfsbezoeken, netwerkevenementen en matchmaking. Meer info: www.HubToVancouver.com

Van 7-11 augustus krijgt een groep Nederlandse ondernemers uit de “computer graphic & interactive design” industrie de kans om op handelsreis naar Vancouver te gaan. Ze kunnen zich gedurende de SIGGRAPH beurs presenteren en oriënteren op de Noord Amerikaanse markt. Na een aantal zeer succesvolle missies voor bedrijven uit de nieuwe media en mobiele sector is inmiddels een solide basis gelegd om succesvol door te breken op deze markt. Het beursprogramma wordt aangevuld met bedrijfsbezoeken, netwerkevenementen en matchmaking.

De handelsreis naar  SIGGRAPH wordt georganiseerd door Handelroute,, in opdracht van Agentschap NL EVD Internationaal. Uit recent onderzoek van het agentschap is gebleken dat dit soort handelsreizen buitengewoon hoog rendement hebben. De uitkomsten toonden aan dat elke euro die besteed wordt aan dit soort handelsmissies, de deelnemende bedrijven binnen een jaar een factor tien aan inkomsten oplevert.

Sandra Brandenburg van Handelsroute, de organisator van deze reis is dan ook erg blij dat Agentschap NL deze reis financieel ondersteunt:

“Vancouver kent een zeer sterke computer graphics industrie en is de thuisbasis van vele studios, opleidingen en succesvolle bedrijven in de sector. Rainmaker is een van de grootste animatiestudio’s in deze stad en vorig jaar heeft ook het succesvolle Amerikaanse bedrijf Pixar een Canadees hoofdkantoor in Vancouver geopend.”

“Wereldwijd komt meer dan 80% van de animatie en special effects software uit Canada, waarvan de provincie British Columbia het leeuwendeel voor haar rekening neemt. Het is dus een gebied waar je zaken kunt doen maar de afstand schrikt wel eens af an het is dan ook fijn om een handelsreis met wat financiële steun en collectief te kunnen organiseren. Samen creëer je tenslotte een stuk meer zichtbaarheid”

Inschrijven voor deze handelsreis kan tot 30 juni. Voor meer informatie is een projectwebsite geopend www.HubToVancouver.com

— Sandra Brandenburg, Handelsroute