Amsterdam | Gepubliceerd op: 1 februari 2011
6-9 juni Holland Paviljoen http://ht.ly/3HfMk op de CloudComputingExpo http://ht.ly/3HfJP in New York #CLOUD http://pr.co/p/000a83
Van 6 tot 9 juni zullen Nederlandse bedrijven zich presenteren op de CloudComputingExpo in New York. De Cloud markt heeft afgelopen jaar een enorme vlucht genomen. Marktanalisten van Gartner schatten de marktwaarde van Clouddiensten momenteel op 70 miljard dollar en verwachten dat dit binnen een aantal jaar verdubbelt. Reden genoeg voor Agentschap NL EVD Internationaal om budget vrij te maken zodat Nederlandse bedrijven zich kunnen presenteren op een Holland Paviljoen: http://ht.ly/3HfMk

Van 6 tot 9 juni zullen Nederlandse bedrijven zich presenteren op de CloudComputingExpo in New York. Deze relatief jonge markt heeft afgelopen jaar een enorme vlucht genomen. Marktanalisten van Gartner schatten de marktwaarde van Clouddiensten momenteel op 70 miljard dollar en verwachten dat dit binnen een aantal jaar verdubbelt. Reden genoeg voor Agentschap NL EVD Internationaal om budget vrij te maken zodat Nederlandse bedrijven zich internationaal kunnen presenteren op een Holland Paviljoen.

Cloud computing is een technologie die IT bedrijven in staat stelt om software, toegang tot platformen en IT infrastructuur als dienst aan te bieden. De klant (consument of organisatie) maakt hierbij gebruik van een zogenaamde client (vaak de internetbrowser) om toegang te krijgen tot een programma, opslagcapaciteit etc. die niet meer op de eigen computer of server aanwezig zijn. De klant is ook geen eigenaar van de software, infrastructuur of platform maar betaalt voor het afnemen van de geboden dienst.

De essentie van cloudcomputing, namelijk het op afstand aanbieden van een dienst, zorgt ervoor dat Cloud computing bij uitstek internationaal schaalbaar is. Veel van de aangeboden diensten kunnen gezien de toegang via internet relatief eenvoudig in diverse landen worden aangeboden.

Organisator Sandra Brandenburg van Handelsroute: “Als we over cloud computing spreken zijn er veel minder exportobstakels, zoals je dit bij traditionele fysieke producten aantreft. Het is echter wel een jonge markt. Met het inzetten van een Holland Paviljoen worden Nederlandse bedrijven in staat gesteld kosten, kennis en netwerk delen. En hun plek op deze enorme internationale markt te claimen.”

Organisatie van het Holland Paviljoen is in handen van Handelsroute, bedrijven die willen exposeren in New York kunnen meer informatie vinden op de projectwebsite : www.TheDutchCloud.com

Als we over cloud computing spreken zijn er dus nauwelijks fysieke exportobstakels, zoals je dit bij traditionele fysieke producten aantreft. Het is echter wel een jonge markt. Met het inzetten van een Holland Paviljoen worden de cloudbedrijven in staat gesteld kosten, kennis en netwerk delen. En hun plek op deze enorme internationale markt te claimen

— Organisator Holland Paviljoen TheDutchCloud Sandra Brandenburg van Handelsroute